Ваша дитина росте, але Ви почали помічати, що вона в своєму розвитку
відрізняється від дітей Ваших знайомих чи сусідів:
• Дитина почала пізніше гулити, тримати голівку, тягнутися до іграшок,
хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати
і ходити.
• До трьох років у дитини не з’явилося мовлення, вона спілкується за допомогою
жестів та окремих складів.
• З іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину
може привабити чужа або нова іграшка.
• Дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їхнього змісту, погано заучує
вірші.
• В поведінці дитини є моменти, які вас хвилюють: малюк дуже рухливий,
неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас міняється
настрій.
Ви бачите ці вади, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде
такою як і всі.
Педагоги вашого садочку радять Вам відвідувати інший, спеціальний сад, де вашій
дитині буде краще.
Що ж не так з дитиною? Чим пояснити її стан?
Це стан, при якому спостерігається стійке, незворотне порушення пізнавальної
діяльності, що зумовлюється органічним ураженням головного мозку.
Цим і пояснюються особливості вашої дитини.
Шановні батьки!
- Усвідомте, що виховання та навчання дитини – це довгий, складний процес, що
потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
- Дотримуйтеся режиму.
- Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів.
- Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
- Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі.
- Заохочуйте навіть незначні досягнення вашої дитини.
- Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування
у лікарів–фахівців.
- Ніколи не висловлюйте свої думки щодо педагогів в присутності своєї дитини.
Прийміть до уваги такі поради:
- Любіть та оберігайте свою дитину.
- Не чекайте, що вона буде такою, як Ви, або такою, як Ви хочете.
- Допоможіть їй стати самою собою.
- Будьте добрим прикладом для своєї дитини.
- Не мовчіть зі своєю дитиною; грайтеся з нею, працюйте з нею, розмовляйте з
нею.
- Не принижуйте гідності своєї дитини.
- Привчайте дитину до порядку, навчайте бути слухняною, не відкладайте
зауваження «на потім».
- Чекайте від дитини тільки таких умінь та оцінок, на які вона здатна.
- Пам’ятайте про велику силу похвали, не чіпляйте на дитину «ярликів».
- Піклуйтеся про створення комфортних умов для розвитку вашої дитини.
Я – особлива дитина!
Любіть мене!
Мені необхідний особливий підхід:
- Своєчасні та систематичні спостереження і лікування у лікарів-фахівців.
- Мені найкраще відвідувати спеціальний заклад, де зі мною будуть займатися
вчителі-дефектологи.
- У мене повинні бути гарні, розвиваючі іграшки.
- До мене потрібний індивідуальний підхід.
- Розвивати і навчати мене необхідно повільно на короткотривалих заняттях,
часто повторювати і повільно ускладнювати навчальний матеріал.
- Якщо я втомився – дайте мені невеликий відпочинок, або займіть мене чимось
іншим.
- Не вимагайте від мене більше, ніж я можу.
Ви запланували дитину, чекаєте або вже народили її? Ознайомтесь, будь ласка, із
змістом цієї пам’ятки:
- Згадайте, які хвороби перенесли Ви і ваші найближчі родичі.
- Чи були у вашій родині такі, у яких пізно з’явилося мовлення, були труднощі з
навчанням у школі?
- Як часто у вашій родині вживають алкогольні напої, наркотичні речовини? Чи
палите Ви? А, може, хтось із вас ВІЛ-інфікований?
- Мами! Пригадайте, як протікала ваша вагітність?
- Можливо, в перші три місяці Ви перехворіли респіраторними, інфекційними
захворюваннями, або у вас був хламідіоз?
- Чи є у Вас звичка палити, зловживати алкоголем, вживати медпрепарати без
призначення лікаря?
- Можливо у Вас була загроза викидня? Анемія плода? Ви падали, або травмували
живіт?
- Як відбувалася у вас родова діяльність: проводилася стимуляція пологів, чи це
були важкі, затяжні, або стрімкі пологи?
- Ваша дитина народилася за допомогою кесаревого розтину, накладання щипців?
- Коли закричала дитина?
- Чи знаходилась вона якийсь час у барокамері?
- Чи могла дитина самостійно смоктати?
- Можливо, були ще якісь особливості, на котрі необхідно звернути увагу?
Батьки!
- До народження дитини ведіть здоровий спосіб життя: не вживайте алкоголь та
наркотики, не паліть.
- Якщо Ви хворіли інфекційними хворобами, маєте хронічні захворювання,
отримайте консультацію у лікаря-спеціаліста щодо народження здорової дитини.
- З літератури ознайомтеся з розвитком та становленням психічних процесів
(увага, пам’ять, мислення, мовлення) та нормою раннього фізичного розвитку
дитини.
- Будь які відхилення у психічному, фізичному розвитку дитини від норми
потребують Вашої уваги.
- Не бійтеся звернутися до лікаря-фахівця: невролога, психіатра, які нададуть
Вашій дитині фахову допомогу.
- Хай дитина відвідує той дитячий заклад, де найбільше розвинуть її здібності.
- Дослухайтеся до порад педагогів, дотримуйтеся їх.
Ми бажаємо Вам, щоб Ваші діти були здорові!
|